|
www.mozppwa.fora.pl Pogaduszki zwiąkowe
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hania
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:36, 02 Sie 2010 Temat postu: Regulamin wynagradzania dla pracowników ,,PKP INTERCITY S.A |
|
|
W dniu dzisiajszym wręczono ZZ,Regulamin wynagradzania dla pracowników ,,PKP Intercity" - Centrala Spółki a w Zakładach sukcesywnie w najbliższych dniach.
Regulamin ten uwzględnia wyniki prowadzonych w ostatnich miesiącach rozmów ze związkami zawodowymi. Organizacje związkowe zostały poproszone aby w terminie ustawowym 30 dni od daty otrzymania przekazały stanowisko reprezentowanej organizacji do przedłożonego projektu.
W/w sytuacja zaistniała z powodu niepodpisania prze dwie organizacje związkowe parafowanego ZUZP.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 15:09, 07 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Haniu...
Mamy rozumieć że każdy Zakład będzie teraz miał swój własny Regulamin Wynagrodzeń ??
pozdrawiam kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hania
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:24, 09 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Regulamin jest ramowy i tylko teoretycznie mogą być uwzględnione przez pracodawcę propozycje zgłoszone przez strone społeczną.
Regulamin to ,,erzac" ZUZP.
Pozdrawiam, polecam lekturę ,,Wesela" St. Wyspiańskiego a w szczególności cytat
odzwierciedlający sytuację do jakiej doprowadził nieudolny zespół negocjatorów z Federacji Związku Zawodowego Maszynistów oaz Ogólnopolski Związek Zaodowy Pracowników Transportu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:38, 11 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
he he ... ciekaw jestem, który konkretnie cytat Hania miałaś na myśli z "Wesela" Staszka Wyspiańskiego... trochę znam tą lekturę, nawet mam akcent aktorski związany z nią czy chodzi o " Miałeś Chamie, Złoty Róg ostał ci sie ino sznur"...
**
a co do związków które nie podpisały, proszę uściślić "Federację Związków Maszynistów" z tego co mi wiadomo to jakiś kawałek tej federacji bodajże z Wrocławia.. ale nie jestem pewien...
**
a ten drugi Związek to dla mnie nowość "ja się dopiero uczę " nawet nie wiem gdzie ma swoich popleczników, oprócz drużyn konduktorskich w stolicy, to akurat wiem ze tam ma
pozdrawiam kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hania
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:46, 12 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Gratuluję Koledze znajomości ,,Wesela" St. Wyspiańskiego, zastosowany cytat jest właściwy.
Federacja Związku Zawodowego Maszynistów jest reprezentowana przez Przewodniczącego Pana Józefa Smólskiego z Wrocławia.
Ogólnopolski Związek Zawodowy Pracowników Transportu- p.o.Przewodniczacy Pan Bogusław Dworak.
Wymienione Organizacje reprezentujące kilkanaście osób w Spółce doprowadziły do niekorzystnej sytuacji około 9 tys. osób zatrudnionych w ,,PKP Intercity"
Wprowadzenie Regulaminu nie gwarantuje zachowania równowartości dotychczasowego wynagrodzenia, mogą nawet ulec obniżeniu niektóre elementy wynagrodzenia( premia regulaminowa, dodatek funkcyjny. dodatek kilometrowy, itp..).
Z niektórych świadczeń Pracodawca zrezygnował, np. posiłki regeneracyjno - wzmacniające, 4 dni urlopu dodatkowego dla druzyn trakcyjnych, dodatek szkodliwy, itp...
Brak wiedzy i rozsądku u niektórych działaczy zwiazkowych wywołuje wsród Załogi niekorzystny wizerunek Organizacji które walczą o dobro wszystkich pracowników. Zwiazek Zawodowy Kolejarzy w szczególności dba o interes Załogi, ochronę miejsc pracy,warunki pracy, BHP, zarobki, świadczenia socjalne, stabilność zatrudnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 20:58, 13 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Haniu...
A co się stanie jak te dwa Związki Zawodowe, nagle zdecydują się wrócić do negocjacji na ZUZP i podpisać ten projekt? Czy taka sytuacja jest możliwa? Czy już jest za późno?
pozdr kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hania
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:48, 14 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Nie jest za późno ale czas jest z pewnością ograniczony.
Liczę na rozsądek i zmianę podjętych przez ,,kolegów " decyzji.
Pan Prezes oczekuje, w każdej chwili mają możliwość złożyć podpis, oczywiście jak najszybciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 21:02, 01 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
temat można już powoli zamykać...
Regulamin Wynagradzania wchodzi z dniem 01.01.2011 w chwili obecnej już chyba wszyscy otrzymali wypowiedzenie obowiązującego ZUZP, zmieniła (powinna) stawka wynagrodzenia zasadniczego... PAMIĘTAJMY!!!! zawsze możemy się zwrócić do przełożonego w celu wyjaśnienia jak została ona przeliczona... NIC TO NIE KOSZTUJE a błędy się zdarzają
pozdr kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juro76
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 17:07, 02 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tak' tak stawka się zmieniła.Dokładnie o 5 zł słownie /pięć/ To są kpiny !Dalej "przybłędy "'z OPM-u traktowani są przez pracodawce jak pracownicy drugiej kategorii.Nie rozumiem tego.Chyba trzeba będzie poważnie zastanowić się nad dalszą pracą w tej firmie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 21:41, 02 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Wiem, że żadne wytłumaczenia nie wyjaśnią obecnej sytuacji...
Pragnę zauważyć że że pracownicy "starego IC" nie dostali podwyżki, nad czym też ubolewam
na czym polegają te róznice???
otóż postaram sie to wyjaśnić, a mianowicie...
Zgodnie z zapisem nikt nie może stracić na wynagrodzeniu po wprowadzeniu nowego Regulaminu Wynagradzania w dniu 01.01.2011.
5zł dla pracowników byłego OPM-u to kwota w zamian za posiłki profilaktyczne. Drużynom konduktorskim byłego OPM-u zostanie obniżona premia za bilety, w zamian powinna wzrosnąć premia regulaminowa i dopłata do diet (delegacji) krajowych do kwoty 420 zł - a jak to wyjdzie to zobaczymy na gruncie...
W przypadku drużyn "starego IC" zostanie obniżona premia regulaminowa i dlatego wyższa dopłata ( w tym też 5 zł za posiłki profilaktyczne) do wynagrodzenia zasadniczego...
tak to mniej więcej wygląda, a jak wyjdzie to zobaczymy...
W razie innych pytań postaram się pomóc....
pozdr Kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
juro76
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 10:23, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Ubolewania na nic się zdadzą. Proszę to wytłumaczyć tym wszystkim którzy przenieśli się z Przewozów Regionalnych do IC wierząc że w tej firmie pracownik bedzie traktowany nie jak przedmiot ale jak podmiot. Tak przynajmniej zapewniali dyrektorzy zakładów na pierwszych spotkaniach.Gdzie jest i co robi w tej sprawie nasza organizacja związkowa. Jak można tak dyskryminować pracowników.W jakiej innej firmie pracownicy wykonujący te same zadania w wielu przypadkach lepiej i bardziej odpowiedzialnie dostawali kilkaset zł mniejszą pensje zasadniczą co w rezultacie daje blisko tysiąc zł mniej na wypłatę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kasztandd
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:40, 03 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
widzę że temat zaczyna robić się troszeczkę trudny...
jak by to powiedzieć, pracownikom byłego OPM-u, którzy przeszli do PKP IC nikt nie gwarantował "kokosów" i wzrostu płacy - przynajmniej ja tego nie słyszałem, druga sprawa przeszliście na zasadzie art. 23' - czyli w uproszczeniu można powiedzieć że nowy pracodawca (PKP IC) do końca roku 2010 nie może zmienić Wam warunków pracy oraz zasad wyliczania wynagrodzenia. NIE WIEM do kogo teraz pretensje. Jak dobrze pamiętasz to przed przyjęciem pociągów pospiesznych Spółka PKP IC była na plusie i przynosiła zyski, nikt nie przewidział (bądź nie "chciał/umiał" przewidzieć) konsekwencji przyjęcia tylu pociągów i tego że oprócz IC jest jeszcze konkurencja...
"NIE WIEM DLACZEGO TAK" i nie będę starał się tłumaczyć działań Zarządu
Jeżeli chodzi dyskryminację to co konkretnego masz na myśli??? Czy tylko chodzi o różnicę na wynagrodzeniu zasadniczym??
Druga sprawa, co według Ciebie powinna zrobić NASZA organizacja związkowa??? masz pomysł ??? podziel się.
pozdr Kasztandd
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kasztandd dnia Nie 21:48, 03 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stronolrogow53
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:52, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdanie ta wymiana zdań jest jak najbardziej potrzebna lecz nie powinna ona zchodzić na złe tory. Pamiętajmy o jednym jesteśmy pracownikami tej samej Spółki "PKP Intercity" Faktem jest bezspornym, że tak naprawdę nikt nie przewidział skutków finansowych przejęcia OPM-ów. Przejęcie bardzo dużej ilości pracowników wszystkich grup zawodowych. Najwięcej drużyn konduktorskich i maszynistów oraz taboru spowodowało zapaść finansowa Spółki w taki sposób, że obecnie zagrożona jest w niej płynność Finansowa. Zarówno jeden jak i drugi z rozmówców macie rację. Faktem jest, że faktycznie pracownicy drużyn konduktorskich z OPM-ów maja znacznie mniejsze wynagrodzenie zasadnicze i nie ulega to dyskusji. Ale nie są temu winni szeregowi pracownicy ani też funkcyjni działacze naszego związku. Kolejne Zarządy zapewniały, że będzie dobrze pięknie - sama sielanka. Już nawet zatrudniony został doradca prywatyzacyjne, żeby Spółkę wprowadzić na giełdę. Rzeczywistość jest jednak brutalna i okazało się. że pozostawienie PR koncesji na przewozy międzywojewódzkie spowodowało uruchomienie przez PR przewozów InerRegio co spowodowało znaczny odpływ podróżnych. Może zbyt długo napisałem ale chciałem przybliżyć sentencję całej zapaści jaka utrzymuje się nadal. Teraz co do indywidualnego przeliczenia każdego pracownika na podstawie wprowadzonych Regulaminów wynagradzania. Wyjaśnienia kasztanadd są jak najbardziej zasadne. Takie przyjęte zostały kryteria. W dniu dzisiejszym zostały wystosowane pisma do wszystkich Panów Dyrektorów Zakładów Pracy z zapytaniem czy premia za odprawę osób i rzeczy w pociągach była podstawa do przeliczenia indywidualnego wynagrodzenia każdego z osobna pracownika. Nie zmieni to jednak radykalnie zmian w wynagrodzeniu pracowników ponieważ dla tych którzy wystawiali bardzo dużo biletów w pociągach i brali tym samym dużą premię w przypadku ich indywidualnego przeliczenia znacznie wzrosło by ich wynagrodzenie zasadnicze i znowu nasuwa się pytanie czy jest to właściwe gdyż w bardzo dużej ilości przypadków to nie pracownik zawinił że wystawiał mało biletów a tym samym otrzymywał niska premię. Jednak zachowując przyjęta zasadę, że nikt z powodu wdrożenia Regulaminów Wynagradzania nie może stracić Nasza Organizacja Związkowa będzie stała na stanowisku że premia za odprawę osób i rzeczy w pociągach powinna zostać włączona do elementów przeliczeniowych i stanowić ich integralną cześć. Mam skromna nadzieję, że chociaż w niewielkim stopniu wyjaśniłem działające mechanizmy Nie znaczy to jednak że Związki Zawodowe z tym się zgadają. nie zgadzają dlatego oprotestowany został przedstawiony przez Zarząd Spółki "PKP Intercity" S.A. Program Restrukturyzacji Spółki oraz Program Dobrowolnych Odejść.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stronolrogow53
Administrator
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:59, 06 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Sorki za literówkę w poprzednim poście ale bardzo szybko pisałem.
Jeszcze raz przepraszam. Na samym końcu żeby było jasne związki z tym się nie zgadzają
Nie mam czasu na poprawki Jeszcze raz przepraszam
Pozdrawiam stronol
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stronolrogow53 dnia Czw 17:01, 07 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|